شاهنامه خوانی با گویش بختیاری


دومین همایش شاهنامه خوانی با گویش بختیاری


فیلم را در اینجا ببینید


چندی پیش یاری بختیاری از شاهنامه خوانی با گویش بختیاری تعریف می کرد. و می گفت که بسیار شیرین است. من نشنیده بود. از او خواستم اگر چیزی می تواند، برایم روانه کند. امروز این فیلم را در جایی گذاشت و من گرفتم و اینجا می گذارم. امیدوارم که به اندازه ی خودم از شنیدن و دیدنش لذت ببرید. شاهنامه خوانی است با گویش بختیاری توسط استاد جواد خسروی نیا. این برنامه در دومین همایش شاهنامه خوانی بختیاری اجرا شده است.

چیزی که بسیار دلچسب است تعداد شرکت کنندگان در این همایش است.

این فایل توسط گروه آسماری ارائه شده است.

نظرات 6 + ارسال نظر
محسن دوشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 10:34 ب.ظ http://http:/ketabamoon.blogsky.com

علی اگر به اینجا سر زدی، بنویس سمت چپ تصویر آن چیست که به رنگ سبز نوشته شده است.
خودت در این همایش بودی؟

پروانه سه‌شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 11:57 ق.ظ

به به ! از دیدن سایت آسماری و گشت و گذار در آن و دیدن فیلم شاهنامه خوانی استاد خسروی نیا بسیار خوشحال و شادمان شدم.
سه یا چهار سال پیش افتخار شرکت در جشنواره شاهنامه خوانی اقوام ایرانی را در فرهنگستان هنر داشتم و از نزدیک شاهنامه خوانی استاد خسروی نیا را اگر اشتباه نکنم همین داستان را دیده ام و لذت برده ام.
آن دو روز از روزهای به یاد ماندنی در عمرم است.
امیدوارم یک روز در همایش های شاهنامه خوانی بختیاری ها که شنیده ام پیش از سال نو است شرکت کنم یکی از دوستان ترانه که پدر بزرگش از شاهنامه خوان های قدیمی بختیاری است قول هایی به ما داده است.
شنیده ام بختیاری ها بسیار شاهنامه می خوانند.

آقای علی زمانی هم که این را برای من فرستاد می گوید:
امسال که گذشت. ولی سال آینده 22 اردیبشت به اهواز بروم و در همایشی اینچنینی شرکت کنم.

لیدا نجفی سه‌شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 02:24 ب.ظ

فرانک جان سلام
ما منتظر قسمت چهارم مقاله اهریمن پرستی هستیم
دست مریزاد!

ای کاش این کامنت را در یکی از یادداشت های خانم فرانک می گذاشتید که آن را می دیدند.
امیدوارم گذرشان به این جا بیافتد.

شهرزاد چهارشنبه 15 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 12:13 ق.ظ

خیلی شنیدنی بود و البته با انتظاری که داشتم خیلی تفاوت داشت. چندی پیش یکی از شبکه ها برنامه مفصلی در مورد شاهنامه خوانی بختیاری ها پخش کرد که همان زمان به پروانه گرامی هم گفتم. در آن برنامه مراسم شاهنامه خوانی را در سیاه چادرها نشان می داد و پیش روی حاضران تفنگ و شاهنامه بود ولی شاهنامه خوانی شان به این ترتیب نبود و حال و هوای حماسی اش شاید بیشتر بود.
همیشه فکر می کنم هیچ قومی به اندازه بختیاری ها شاهنامه نمی خواند در آن برنامه پدرها از فرزندانشان می پرسیدند امروز شاهنامه ات را خوانده ای؟ و این برایم خیلی جالب بود. دست مریزاد به استاد خسروی دمشان گرم و سپاس ویژه از شما

فرانک چهارشنبه 15 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 08:45 ق.ظ

به روی چشم لیدا جان.

فردین آریا مهر شنبه 17 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 03:24 ب.ظ http://www.kingheaven@blogfa.com

درود خدا بر همه ی بختیاریها به خصوص طایفه بزرگ بهداروند مسجدسلیمان مالشنبه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد